Måste livvakt bevhövas?

Hej på er alla! Har ni läst aftonbladet idag? Det är helt sjukt enligt mig....
En kille på 11 år ska inte behöva gå runt med en livvakt för att inte bli mobbad, misshandlad eller liknande.
Vad är det för fel på dom vuxna på skolan nu för tiden?
Kom igen för fan! Jag bli så j*vla arg när jag läste det så jag hade nästan lust att ringa upp skolan och fråga dom vad dom själva hade gjort om deras barn vart i den situationen.

Jag känner en tjej väldigt väl som också blivit mobbad, eller rättare sagt två tjejer.
Jag säger inte namnen för det behöver inte alla veta.
En av dom fick byta skola efter varje termin för hon blev mobbad i varje skola för sin över vikt. Tror ni hon fick någon riktigt kompis? NEJ, så klart inte..

Den andra tjejen gick i samma skola hela tiden men blev mobbad från 1-7:an ungefär. Dom sa till rektorn och lärarna hon hade, men dom gjorde inte ett skit dom heller. Det måste vara någonting som sitter löst i deras huvud.
Jag tycker man borde göra en större sak utav det här. Ett barn ska inte behöva känns ångest över att gå till skolan för att få sin framtid förstörd. Skolan är början av ens framtid och ett barn ska få den möjligheten utan att bli mobbad och skit.
Kom igen nu! Tycker du inte om någon? Okej, men låt det inte gå ut över personen, håll det för dig själv, det är inte schysst att gå på en person utan anledning, eller det är inte okej att gå på någon över huvudtaget.
Hoppas verkligen att detta blir bättre inom kort!


Hur mår ni annars då? Själv mår jag inte så bra. Har så ont i ryggen att jag inte vet vart jag ska ta vägen och jag har ingen aning om varför! :(
Ont i halsen har jag också. Var på sjukhuset igår men dom visste inte riktigt vad felet var men dom skickade ett urinprov till Sahlgrenska labratoriet för att få reda på det och så får jag svaret om 3-4 dagar. Hoppas det inte är något allvarligt bara!

Så nu ligger jag hemma och gör ingenting. Ska väl in i duschen och äta frukost snart, får bli knäcke mackor med ost, skinka, tomat och gurka muuums! Låter det inte härligt :) ?
Nej vad sugen jag blev på det :) Nu ska jag gå och göra ordning det, hörs :)
Puss Puss

Här får ni en bild ifrån i fredags på mig och Thessan!


Vad hade jag gjort utan dig :) ?

Kommentarer
Postat av: Ävelicious

tack så jä'tte mycket :)

2009-05-05 @ 15:44:22
URL: http://evehedberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja jag är faktiskt glad att jag inte är alergisk mot pollen!

btw jätte söt bild =)



www.tajmaishere.blogg.se

www.tajmaishere.blogg.se

www.tajmaishere.blogg.se

2009-05-05 @ 16:05:33
Postat av: Jennifer

nej det är det inte men tack o lov så gick det faktiskt bra för mig :O :D

2009-05-05 @ 17:48:58
URL: http://jjenniifeers.blogg.se/
Postat av: thess

vad hade jag gjort utan dig? =) förmodligen haft ett bättre liv ;) haha love u girl

2009-05-05 @ 22:12:41
URL: http://theessii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0